Page 48 - שוהם פלוס - גיליון דיגיטלי מאי 2015
P. 48
הורות .הסיפור האמיתי
מאת:לימורברנתן אוכלות מהצד
רבות וטובות מאיתנו נוהגות לאכול את השאריות שהילדים משאירים בצלחת ■ יש מי שעושה זאת
בתואנה שאוכל לא זורקים ,ויש מי שהקטע שלה קשור לסוג של שכנוע עצמי לפיו אם אכלנו משהו
קר ,בעמידה ומצלחת של מישהו אחר -הוא לא נחשב בספירת הקלוריות ■ לאיזה סוג את שייכת
והאם אי פעם תוכלי לחדול מלטמון ידך בצלחת?
3לדהבררגייםע אשאתנהחנמוצנפווןטועתללוהדמררך:לעצמנו וגם זו שחושבת שתוכל לאכול את העוגה ,להשאיר 01
אותה שלמה וגם לא להשמין :העוגה במקרר .מה 02
.1אם זה קר וגם לא ממש טעים לנו או אם אכלנו על הדרך ,זה לעשות ,יש אורחים /יום הולדת לילד או כל סיבה 03
לא ממש נחשב שאכלנו. מוצדקת אחרת שאת והיא באותו בית .שאת תיקחי 04
סכין ,תחתכי לך חתיכה ,תניחי בצלחת ותאכלי כמו 05
.2טעימות תוך כדי בישול ,אפייה או הכנת סנדוויצ'ים לבית ליידי עם כפית??? הצחקנו אותך .את לא נוגעת
הספר לא נספרות במאזן הקלורי. בעוגה .חס וחלילה וישמור השם .אממה ,את רק
מיישרת .מסדרת .מלטפת את הפינה של העוגה כל
.3שאריות מהצלחת של הילד -גם אם הן בצורת צ'יפס ,טוסט
או שניצלון הן לא בגדר ארוחה ולכן גם לא ממש נחשבות. שעה עגולה כדי לא להתבזות בפני האורחים.
זו שמיישמת יותר מדי טוב :את קראת את כל
הידעתן? המאמרים על חשיבות ארוחה משפחתית מבחינה
סוציולוגית ,הלכתית ,מנטאלית וקלורית .אין
מומחים קובעים כי אכילת שאריות שנותרו בצלחת של כמו לשבת ביחד ,לדבר על אירועי היום ,לנתח
הילדים יכולה לעלות במאות קלוריות מדי יום .אם תאכלי מה קרה ולהגיע לתובנות ממש חכמות .ממש בית
רק תוספת של כ 100-קלוריות ביום -מדובר על תוספת קטן בערבה .את גם דואגת לארוחה מזינה .איזו
של כ 400 -גרם במשקל מדי חודש ,כלומר עליה של כ5- אמא אדמה .אבל אז ,אחרי שגמרת מהצלחת שלך
קילו בשנה .תכפילי את זה במספר הילדים ובמספר השנים הכל כמו ילדה טובה ,ואת כבר מתחילה לפנות את
הבלגן ,את מתחילה לנקר בצלחות של האחרים,
שאת צריכה לדאוג להם לארוחות -ויש לנו בעיה כבדה! ובלי שהרגשת ירדת על עוד ארוחה ,אלא שהפעם זה
נעשה כבר על בטן מלאה.
זו שלא זורקת אוכל :לא משנה שאין לך באילן
היוחסין אף קרוב שהצליח לברוח משום מקום ,לא
חשוב אם פולניה זה המקום הכי רחוק בעולם שממנו
ההורים שלך הגיעו ,ואפילו לא רלבנטי שאצלך אף
פעם לא נשארות שאריות בצלחת .אצלך אוכל לא
זורקים .לא שאין בזה משהו מאד יפה ואצילי ,אבל
למה כפרה כל השאריות מגיעות בסוף לפה שלך?
זו שמתקתקת :את בן אדם כל כך יעיל שחבל על
הזמן .בעבודה ,בבית ,עם הילדים ואפילו עם חמותך.
תקתקנית -אומרות עליך כל החברות שלך .מרוב
שאת כזו תקתקנית ,גם את ארוחת הערב את רוצה
כבר לתקתק ,לקלח אותם ויאללה למיטה .שאת
תקחי צלחת ותדאגי לעצמך גם לארוחת הערב? למי
יש זמן לזה .תיק תק דופקת כמה שאריות מהצלחות
של הילדים ,ויאללה סוגרת את היום.
זו שחבל לה :יש מי שקוראים לזה אכילת חבלים.
חבל לזרוק את חצי הטוסט שנשאר בצלחת ,חבל
על השניצל הטרי שהכנת ,חבל לזרוק את הקשה של
הפיצה .חבל ,כמו שסבתא שלך היתה אומרת ,רק על
מי שמת.
גליון מאי | 2015גליון 196 48

