Page 34 - שוהם פלוס - גיליון דיגיטלי מאי 2015
P. 34
למורתי,
לאחר כארבע שנים בלבד כמחנכת ,המליצו הורים על
ויוי הרון ,מורה בבית הספר ניצנים ,לתחרות "המורה
של המדינה" מטעם ידיעות אחרונות ויוי ,אשת
הי-טק לשעבר ,הגיעה לשלב 50המתחרים הסופיים
בתחרות " התלמידים מאוכזבים אבל אני נרגשת
מהפרגון" ,היא אומרת" .לאחר כל כך מעט שנים
בתפקיד – הבחירה בי היא מחמאה ענקית"
מאת :אילן דואק
להורים באמצעות הריאיון הוא ,שתלמיד שישקיע פרטים .בשלב הנוכחי נותרו .50מתוך ה50 - כבר לפני שמונה שנים הבינה ויוי הרון ,שעליה לתת
במתמטיקה עד כיתה ו' ,ייצור לעצמו חוויה חיובית ערכו סינון נוסף ל 15-המורים הסופיים ,ולשם גט כריתות לעולם ההי-טק ולעשות הסבה מקצועית
עם המקצוע הזה עד סוף התיכון משום שאת יסודות להוראה .הרון הייתה מהסנוניות הראשונות שוויתרו
המתמטיקה לומדים עד השנה הזו .אין סיבה כבר לא הגעתי" ,היא אומרת בחיוך. על תנאי נוחות לטובת משכורת שאותה מחשב בעלה
ואת עצובה?
שתלמידים יירתעו מהמקצוע הזה". כחמישה שקלים לשעה.
מה תפקיד המורה כשיש גוגל ומקורות אחרים? "קצת כואבת בשביל הילדים שמאוד בשנים האחרונות ,למרות השכר הנמוך צומחת
"מורים לא צריכים לחשוש מתחרות עם גוגל .להיפך. התאכזבו .לי אישית החשיפה הספיקה. ומתפתחת תופעה המקיפה מאות אנשי הי-טק
אנחנו צריכים להקנות כלים לרכישת ידע .לפני קבלתי הרבה פרגון מבית הספר ,מהמורים, שצברו מעמד וניסיון ,אך מאסו בקריירה תובענית
שאני מקור ידע אני מקנה ערכים ודרך חיים ,ומנסה כולם היו נרגשים אתי וזה היה נפלא. ותחרותית ,ובגיל מבוגר יחסית ,הם מגיעים מתוך
לטעת בילד אמונה בעצמו וביכולת ההתמדה שלו. בחירה לעולם ההוראה כשהם רעננים ורעבים ללמד,
אני משתדלת לתת כלים לחשיבה ,למיון חומרים, מבחינתי – כולנו היינו שותפים לפרס. עם השכלה ,אופקים רחבים ובשלות נפשית .הם
לאבחנה בין עיקר ותפל ,להסתכלות על המציאות בהתחשב בכך שאני רק ארבע שנים נפרדים מהעולם המנוכר לטובת מגע האנושי עם
במבט בוחן ובקורתי .גוגל הוא משפך של ידע ואינו בתפקיד מחנכת ונמצאת בין ה50-
יכול להציע את הדברים האלה .אנחנו צריכים ללמד הטובים בארץ על פי התחרות ,זו מחמאה ילדים ויודעים להעריך כל רגע כזה.
את הילדים איך ללמוד .שינון של חומר הוא הרבה ויוי הרון ,48מתאימה בדיוק למסגרת הזו .היא
ענקית". אם לשלוש 11 ,16 ,19 ,ומתגוררת עם משפחתה
פחות חשוב". בשוהם מזה 16שנה" .גדלתי בפתח תקווה ולפני
במערכת החינוך ובמיוחד בשוהם ,מדברים על יחס מהכסף לנפש הצבא הוכשרתי כהנדסאית אלקטרוניקה ,תפקיד
שעשיתי גם בצבא ,כטכנאית קשר בחיל האוויר.
מתנשא מצד הורים כלפי מורים. למה עזבת את ההי-טק? כשהשתחררתי עבדתי במשך 11שנים בהי-טק.
"היה מתסכל לעבוד בעולם הזה .הייתי אמנם טובה, בשלב מסוים ,התגלגלתי במקרה להיות מורת תגבור
אבל גברים פחות טובים ממני הרוויחו יותר .בנוסף, ב'אבן חן' .תמי בן נביא ,שהיתה הסגנית וטובה גפני
חסר לי משהו לנפש .אולי היה זה משבר גיל ה.40- ז"ל ,המנהלת ,הימרו עלי ולאחר כשנתיים ,אמרה לי
חיפשתי את עצמי והתחלתי לצייר .חשבתי להתפרנס טובה שהיא מבקשת ממני ללכת וללמוד הוראה.
בגיל 40עשיתי הסבת אקדמאים ולמדתי בבית ברל.
מציור אחרי שהציעו לי 400דולר על יצירה שלי". כשסיימתי ,תמי בן נביא ניהלה את ניצנים וקלטה
אז למה בכל זאת הלכת להיות מורה? אותי ומאז ,כבר שש שנים אני שם ,מהן ארבע שנים
"עולם הילדים מאד שונה ובהוראה הפידבק מידי. כמחנכת כיתות ה' -ו'".
מה שאתה נותן אתה מקבל מיד .הנפש מועשרת לפני מספר חודשים ,המליצו עליה הורים לתלמידים
מהעבודה עם ילדים .אני מקבלת אהבה ,פרגון ,הם שהיא מלמדת ,לתחרות "המורה של המדינה" מטעם
ידיעות אחרונות" .רוני אמיר ,אמא לתלמידים,
יותר מעניקים לי ממה שאני מעניקה להם". שנמצאת איתי כבר שנה רביעית ,כתבה מכתב
זו לא התרסקות כלכלית לעבור מהי-טק להוראה? המלצה ,צירפה חתימות הורים ושלחה למארגנים.
"אם הייתי נשארת בהי-טק ,יכולתי בוודאות לחיות נערך סינון ראשוני מתוכו נבחרו 1,300מורים ובשלב
היום ברמת חיים גבוהה יותר .אבל חשבתי לעצמי הבא ,נשארו 150מורים .בשלב הזה ,פנו למנהלי בתי
מה אני עושה עם החיים שלי והאם אני מסתפקת הספר ולמערכת החינוך היישובית .אין לי מושג איך
התנהלה הוועדה ,אבל ברור לי שהם ידעו עלי המון
בחיים רק בכסף או שאני רוצה יותר מכך".
המון ילדים נרתעים ממתמטיקה .איך את מתמודדת
עם זה?
"מילדות אהבתי מתמטיקה ,גם כמקצוע וגם ללמד.
אני מקווה שאני מצליחה לנטרל את הרתיעה
מהמקצוע הזה .אחד המסרים שאני מבקשת להעביר
גליון מאי | 2015גליון 196 34

