Page 29 - שוהם פלוס - גיליון דיגיטלי מאי 2015
P. 29
בס"ד "אנוכי ה' אלוהיך"
נוסד בשנת 1955 הרב מנחם גרינברג ,בית חב"ד שוהם ,מסביר:
טוחנים "בניגוד ליהדות – אף דת לא ניתנה לנתוניה ,היסטורית ועובדתית ,כפי
במקום שהועברה הדת היהודית לעם ישראל .דתות אחרות שמעו ואספו מפה
קפה ,פרג ומשם ואילו היהודים קיבלו את דתם הלכה למעשה – עם כל החוקים
ואגוזים
כשר
בהשגחת
הרבנות
שהם
חג שבועות שמח! כתובים כלשונם ובלי 'טלפון שבור'" ,מסביר הרב מנחם גרינברג מבית
חב"ד שוהם" .עם ישראל התפזר בכל העולם לאורך אלפי שנים ,אבל נשא
פיצוחים במשקל בקלייה עצמית את דתו עמו .כולם סיפרו את אותו סיפור ושמרו את אותם מנהגים ואותם
מעל 100סוגי תבלינים קטניות
חוקים".
וסוגי פסטה בהמשך ישיר לכך ,הוא מסביר ,הדיבר הראשון הוא "אנוכי ה' אלוהיך".
מוצרי טבע ובריאות "כדי שהדת שהעביר לעמו לא תהיה וירטואלית ,החל הקב"ה עם הדיבר
סוגי סחוג בעשייה ביתית החשוב שמהווה מעין הקדמה לבאות .ראשית ,חשוב שלכל אדם תהיה
רח’ תרשיש ,70שהם הידיעה וההכרה באלוהות – ואחרי כן יבואו שאר החוקים".
מהן אותן ידיעה והכרה?
03-6414400
"אין די בלדעת שאסור לגנוב או לרצוח .חשוב שנתעמק ,שנתבונן .אדם
א’-ה’ ,09:00-20:00יום ו’ 08:00-15:00 שמתעמק ומבין מהם הדברים שעליו לשנות בעצמו מבחינת מודעות
פיצוחי ש .רדעי www.radai.co.il עצמית – הוא זה שיוכל גם למלא אחר יתר החוקים והמצוות באוכל,
במידות ,באמונה .אדם קמצן יעבוד על מנת לשפר את מידותיו .אדם שגנב,
גליון מאי | 2015גליון 29 196 צריך להבין מה הניע אותו ומה יניע אותו להפסיק ולתקן את דרכיו .כך גם
באמונה – אדם שמכיר מתוך עומק ההבנה שלו בקיומו של הקב"ה ,הוא זה
שיקרא בתורה ויקיים את המצוות מתוך מקום של ידע ועשייה ולא כי כך
עשתה המשפחה שלו וכך נהגו הוריו".
איך זה מתקשר לימינו אנו?
"העולם שבו אנו חיים הוא דוגמה מצוינת לכך .אנחנו חיים בעולם מהיר
וחומרני ,עולם שקל מאוד להשיג בו דברים ויותר נוח להקל בדברים מאשר
להאמין ולקחת על עצמנו משימות והתחייבויות .אדם שמאמין ,שעושה
עבודה רוחנית אמיתית בימים האלה ,יקבל את הכוח להתגבר על החומרנות
ועל הפיתויים .על כן חשוב שיהיה במה להיאחז – שתהיה אידיאולוגיה ,ערך
שאפשר יהיה להילחם עבורו".
רבים כיום אינם מאמינים ,איך זה מסתדר עם האמונה בקב"ה?
"כל יהודי שיש בו נשמה הוא אדם מאמין בתוכי תוכו .האחד עושה סדר
פסח ,השני צם בכיפור והשלישי הולך לבית הכנסת בשבתות .מבחינתי אין
אדם מאמין ולא מאמין .אני בהחלט חש שלאנשים כיום יש יותר מודעות
ויותר נתינה ואלה ,משליכות על עולם העשייה שלהם ביום יום".
טיפ לחיים מודעים?
"לא לחכות לאירועים קשים על מנת להודות לבורא עולם ,אלא מדי יום,
להודות על קיומנו ועל מה שיש לנו ולעשות למען עולם טוב יותר ,באמונה
שלמה"

