סקר אינטרנטי שערך משרד התחבורה בקרב 1,050 תושבי שוהם, חושף תמונה מדאיגה על מצב התחבורה הציבורית ביישוב: פרט לקווים לתל אביב, נתב"ג ורמלה-לוד, רוב הנשאלים כלל אינם מודעים לקווי האוטובוס הקיימים בתוך היישוב.
הסקר נערך לקראת פרסום מכרז חדש למפעיל התחבורה הציבורית בשוהם, לאחר 11 שנים שבהן חברת "קווים" הפעילה את הקווים במסגרת זיכיון מטעם משרד התחבורה. מטרת הסקר הייתה לבחון את צרכי הציבור לפני גיבוש תנאי המכרז.
מהנתונים עולה כי קווים כמו קו 2 הפנימי, או קו 13 לשכונת הדרים, אינם מוכרים לרוב הציבור ולכן אינם בשימוש משמעותי. הנתון המרשים ביותר בסקר, לפיו 74% מהמשיבים משתמשים בתחבורה הציבורית מדי יום – הוא ככל הנראה מופרז, ומעיד על כך שמדגם אינו מייצג את כלל האוכלוסייה, ועיקר המשיבים היו מי שנוהגים להשתמש בתחבורה הציבורית ממילא.
הסיבות המרכזיות לאי-שימוש בתחב"צ, לפי המשיבים: 28% ציינו כי תחנות רחוקות ממקום המגורים, 27% אמרו כי זמני המתנה ממושכים ואילו 27% אחרים יחסו את חוסר האטרקטיביות להחלפת הקווים בדרך ליעד המבוקש.
מבחינת שביעות רצון, התחבורה הפנימית קיבלה ציון 3.59 מתוך 5 בעוד התחבורה הבינעירונית זכתה לציון 3.44 בלבד – פער לא משמעותי אך מעיד על מקום לשיפור.
קו התחבורה המרכזי והמבוקש ביותר הוא קו 500 לתל אביב, המשמש כ-80% מהנוסעים. קו 506 הפועל בתדירות גבוהה ומגיע גם לאוניברסיטת תל אביב, נמצא בשימוש של 67%. קווים נוספים: קו 85 לפתח תקווה – 21%, קו 23 לרמלה ולוד – 16%, קו 58 לבר אילן וקריית אונו – 11%.
בעוד ששיעור גבוה יחסית, 8% מהמשיבים מעוניינים בקו אוטובוס לירושלים הרי שאין בציבור מודעות מספיקה לקיומו של קו 277 מאלעד לירושלים וחזרה. הקו הזה עוצר בתחנה בכניסה הצפונית לשוהם בכביש 444 וכן בצומת טרומן. הוא פועל בתדירות של 20—30 דקות בהתאם לשעות היממה ונראה כי משרד התחבורה יידרש לטפח את המודעות לקיומו. .