תרומתם של אזור התעשייה חמן ושל היי-פארק שוהם לאיתנות הפיננסית של מועצת שוהם ומועצת חבל מודיעין, אינה מוטלת בספק. ואולם נראה כי כאן מתחילה ומסתיימת תרומתם של שני אזורי התעסוקה ממזקח לכביש , ולמעשה בהיבט של מקורות תעסוקה, פרנסה ומעורבות ברווחת התושבים - מדובר באכזבה גורפת.
במהלך ההקמה של מתחמי התעשייה ממזרח לשוהם, ניהלו מועצת שוהם וחבל מודיעין קמפיינים של יחסי ציבור, שעיקרם הבטחה למקומות עבודה. ולא בכדי הם כונו "אזורי תעסוקה", ביטוי המגלם הבטחה לאפשרויות פרנסה רחבות לתושבי האזור. בפועל, ההיפך הוא הנכון: שיעור המועסקים באזורי התעשייה הללו מקרב תושבי שוהם וחבל מודיעין, זעום. הדבר נובע מכך שמרבית השטחים באזור התעשייה הללו, שיועדו מלכתחילה לחברות הי-טק ותעשיות מתקדמות, מסתמנים כקריות מחסנים המאכלסים מחסנים לוגיסטיים.
עוד סימן להטעיה הוא שמו של אזור התעשייה, "הי-פארק שוהם", היינו פארק הי-טק.
שיעור העובדים בענף הלוגיסטיקה הוא ממילא מצומצם מאד, ובנוסף, מרבית המשרות המוצעות הן לעובדי צווארון כחול, הרחוקים מרחק רב מהפרופיל התעסוקתי וההשכלתי המאפיין את תושבי שוהם.
היוצא מהכלל היחיד באזור הוא מתחם איירפורט סיטי, שאמנם גם בו שיעור המועסקים בלוגיסטיקה גבוה משמעותית מזה של אזור תעסוקה רמת החייל לדוגמה, אולם עדיין רבים שם הם עובדי משרדים והמתחם אינו סובל מחזות של עיר רפאים, כמו שני האחרים.
אשר פאהן, מחזיק תיק הכספים בשוהם וממקימי אזור התעשיה חמ"ן: הדברים אינם מדוייקים. שטראוס מקימה בניין בו יועסקו מאות אנשים אות אנשים, באות לפה חברות הי טרק שחתמו לאחרונה כמו לדוגמה פריגו ששכרה כאן משרדים. במרכז האירועים "ארא" אני מכיר לפחות חמישה עובדים מקומיים ואולי יותר. קופת חולים כללית יעבדו לבורנטים ובמערך ההפצה ויהיו עשרות משרות ניהול. כך לגבי "טבע". היום גם מחסנים לוסיסטים זה לא רק מלגזנים אלא גם מנהלים.
אלי קמר, מנכ"ל איירפורט סיטי: "במתחם שלנו עובדים כ-15 אלף איש, כ-75% הם עובדי משרדים ועוד 25% אנשי לוגיסטיקה. בהערכה גסה, 40-50 אחוזים מהעובדים מגיעים משוהם וחבל מודיעין. מעבר לארנונה המשרתת בעקיפין את הציבור, איירפורט סיטי תורם תרומה עצומה לשיעור תעסוקה גבוה באזור, ולרווחה כלכלית של אלפי משפחות בסביבה".