טוענים כי הנהלת המתחם אינה משקיעה בתחזוקה, בשיווק ובחניה ונוהגת להשיב למתלוננים, 'מי שלא מרוצה יכול ללכת'. המנכ"ל: "מקור הטענות בגורם המבקש הקלות שלא כדין"
בעלי חנויות במתחם איירפורט סיטי הכריזו השבוע מאבק נגד הנהלת המקום בניסיון לשפר את תנאיהם. לדבריהם, דמי השכירות בסך 170-190 שקלים למ"ר, לא כולל דמי ניהול, דומים לאלו שגובים הקניונים הגדולים בישראל ואינם עומדים בפרופורציה לפדיונות. הסוחרים מאשימים גם כי דמי הניהול, 42 שקלים למ"ר, אותם אמורה ההנהלה להשקיע ישירות במתחם, מנוהלים בחוסר שקיפות ואינם מספקים תמורה הולמת.
השבוע שכרה קבוצת בעלי חנויות במשותף את שירותיו של עו"ד אבינועם מגן משוהם, כדי לייצג אותם מול ההנהלה, הנוקטת לדבריהם יחס מבזה ונוהגת לפטור את תלונותיהם בתשובה, 'מי שלא טוב לו יכול ללכת. יש לנו מספיק ממתינים בתור לחנויות'. לטענתם, לא די שההנהלה גובה דמי ניהול מופרזים בסך 5,000-6,000 שקלים לחודש לחנות, היא אפילו אינה כוללת בסכום הזה חניה למנהל העסק, ובגינה נדרשת תוספת 200 שקלים לחודש. בעלי העסקים דורשים שקיפות בשימוש בדמי הניהול, כדי להבטיח כי הכספים ינוצלו לפיתוח המתחם ושיווקו. במתחם פועלות כ-40 מסעדות וחנויות בתחומי ביגוד, מזון, מחשוב, רוקחות, תחזוקת בית, השכרת רכב ועוד.
במפגש התלוננו סוחרים גם על בעיות ניקיון וטיפול בפסולת, היעדר פעילות שיווקית ופרסומית, תאורה לא מספקת, תחזוקה לקויה של החנויות וגביית סכומי כסף מופרזים עבור חניית הרכב, פרט לחזית המתחם, מול יינות ביתן, שם מתאפשרת חניה חינמית בשעתיים הראשונות. היעדר חניה חינמית בחלקים רבים מהמתחם, מכבידה ומרחיקה לקוחות, אומרים בעלי החנויות.
מנכ"ל אירפורט סיטי, אלי קמר, אמר בתגובה כי "הנהלת המתחם שוקדת על רמת ניקיון ותחזוקה גבוהה של הפארק, הנמנה על המובילים והמבוקשים בארץ, עם שיעורי תפוסה גבוהים מאוד. רק לאחרונה השקענו מאות אלפי שקלים בשיפור מערכת הבקרה של החניון, על מנת לאפשר כניסה ויציאה מהירים יותר.
"ככל הנראה מקור הטענות בגורם המבקש הקלות שלא כדין ולא בכדי הפניה נעשתה לעיתון ולא להנהלת החברה, כמתחייב", ציין קמר. בהנהלה מכחישים את הטענות על יחס משפיל וטוענים כי בכל החניונים מתאפשרת חניה חינם לפרק זמן מוגבל, ומציינים כי ההנהלה מגבשת תכנית שיווקית למתחם