בנייני המשרדים והמסחר הנבנים בכניסה הדרומית לשוהם, כמו גם אלו שבאיירפורט סיטי, צפויים ליהנות מביקוש גובר בשנים הקרובות. כך מעריך גורם נדל"ן בכיר, שאינו בעל אינטרס ישיר באזור. לדבריו, הגידול בביקוש צפוי להתרחש בעקבות שינויים משמעותיים במפת התחבורה, שישפיעו ישירות על הנגישות לאזור.
בעוד כשנתיים צפויה להסתיים בנייתם של שני מחלפים חדשים באזור בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, האחד בצומת אל על ושני בצומת בית נחמיה. שניהם יובילו תנועת מכוניות זורמת לעבר כביש 6 וממנו. שינויים אלו צפויים להפוך את כביש 453 לציר תנועה מרכזי המחבר בין צפון הארץ ודרומה אל תל אביב וערי גוש דן. משמעות הדבר היא גידול עצום בתנועת הרכבים בציר הזה שהיום התנועה בו דלילה.
לפי אותו גורם נדל"ן, אחד המדדים המרכזיים להצלחת אזורי משרדים ומסחר הוא רמת הנגישות התחבורתית שלהם. "ככל שהעומס התחבורתי במרכז הארץ גובר, כך הנגישות הופכת לפקטור מכריע בביקוש ובמחירים," הוא מסביר. לדבריו, הקרבה של המתחמים המסחריים לכבישים הראשיים תהווה יתרון משמעותי, אשר ימשוך חברות ועסקים המעוניינים למקם את משרדיהם באזור נגיש הן מהצפון והן מהדרום.
עם זאת, הוא מדגיש כי שוהם לבדה לא תוכל לספק מספיק לקוחות לבתי העסק שייפתחו באזור, אך בתוספת של נהגים ועוברי דרך שייעצרו במקום, המתחם צפוי לשגשג. "אם בעבר הייתה דאגה שייבנו יותר מדי משרדים וייווצר היצף באזור, הרי שהשיקול התחבורתי הופך את החשש הזה למיותר," הוא מוסיף. "השלמת המחלפים ושיפור הנגישות לכביש 6 ולנתב"ג יהפכו את האזור לציר מרכזי, שממנו ייהנו כל מתחמי המשרדים והמסחר באזור ."
נוסף על כך, הקמת תחנת הרכבת החדשה בצומת אל על תוסיף לאטרקטיביות של המתחם ותהפוך אותו לנקודת מסחר ומשרדים מבוקשת עוד יותר.
בתצלום: מרכז מסחרי טרייסטמן בהקמה, בכניסה הדרומית לשוהם