מפגש שנערך בין נציגי התושבים לבין היזם הנדל"ן שרכש לאחרונה את הקרקע והמבנים של "הפיל הלבן", בית האבות הממוקם במובלעת חבל מודיעין, לא הצליח להפיג את חוסר האמון שרוחשים תושבי שכונת הדסים ליזמים.
לפני מספר חודשים רכש איש העסקים פריאל אטיאס את הפרויקט מהבעלים הקודם, חברת "רסקו", תמורת 65 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. אטיאס, עד לפני שנתיים כיהן כמנכ"ל איירפורט סיטי בבעלות איש העסקים קובי מיימון, מבקש להקים במתחם דיור מוגן בפורמט של 248 יחידות דיור מוגן, שכל אחת מהן בת שני חדרים ובשטח של כ-80 מ"ר.
דיירי השכונה, שבחנו את התוכנית, סבורים כי היזם מתעקש להותיר לעצמו פתח לשווק את הדירות למגורים רגילים, באיצטלה של דיור מוגן. זאת כדי שיוכל ליהנות מהקלות משמעותיות שהחוק מקנה למבנים לדיור מוגן. הרושם הזה נוצר מבדיקת תוכניות הבנייה החדשות, מהן עולה כי המתחם המתוכנן נעדר מאפיינים בסיסיים של מבנה לדיור מוגן, כמו חדר אוכל מרכזי, אולם אירועים וכיוצא באלה.
הדוגמה הבולטת ביותר להקלות נוגעת לחניה: במקום 500 מקומות חניה לשימוש 250 דירות מגורים רגילות, כפי שמתחייב מהתקן המקובל בשוהם - שתי חניות לכל יחידת דיור, היזם מתכנן להסתפק ב-67 חניות בלבד בשטח המגרש, בהתאם לתקן מקל הנוגע לדיור מוגן. מהלך כזה יחסוך ממנו הוצאות במיליוני שקלים, אך יגרום למצוקת חניה חמורה, שתעמיס על תשתיות החניה של השכונה.
בנוסף, הדרישה של היזם מבקש להגביה את המבנים משש קומות במקור לעשר קומות ואף אחת עשרה, אם לוקחים בחשבון גם את קומת המרתף - אינה לטעמם של התושבים, הסבורים כי הגובה כשלעצמו יפגע בנוף הכללי של השכונה. הפרויקט כולו ממוקם במובלעת חבל מודיעין שבשכונת הדסים, אך מתוכנן לעשות שימוש בתשתיות של שוהם, כולל מערכת הביוב של היישוב. התושבים גם מלינים על איפול האופף את הפרויקט, שכן ממועצת חבל מודיעין השותפה לפרוייקט, אפילו לא פנו למועצת שוהם כדי לתאם חיבור לתשתיות הביוב ביישוב.
לפני כשני עשורים דיירי השכונה התארגנו ועצרו בהליכים משפטיים את הקמת הפרויקט והוא נותר כשלד מכוער בלב השכונה. גם היום, על אף שמדובר בבעלים חדשים, השכנים מסרבים לתת אמון בשותפים למיזם. בין היתר בשל מעורבותה של אחת השותפות - העמותה לחבר הוותיק חבל מודיעין. העמותה הזו היתה מעורבת בעבר בהקמת המיזם שבנייתו הופסקה בצו שיפוטי. השכנים מוטרדים מאפשרות שהשלמה ואכלוס המבנים יגרמו נזק לשכונה, לחזותה ולעומס התחבורה והחניות. אלא שהאלטרנטיבה העומדת בפניהם כיום, להותיר על כנו את השלד המהווה מפגע סביבתי, אינה פחות גרועה.
אטיאס מסר בתגובה כי רכישת הקרקע בוצעה על ידו, ללא שום קשר לקובי מיימון או איירפורט סיטי והוסיף: "בעקבות שיח עם התושבים הצלחנו להגדיל באופן משמעותי את היצע החניות לפרוייקט. הפרוייקט שנבנה ישמש אך ורק לדיור מוגן, בהתאם להוראות התב"ע התקפה. הפרוייקט ישמש את תושבי שוהם והסביבה כמקום ראוי ומכובד. בניגוד לנאמר בכתבה, החברה מנהלת דיאלוג חיובי וענייני מול התושבים, במטרה למצוא פתרונות לסוגיות שונות שהועלו בפניה, לרבות הגדלת הצע החניה והפחתת עומסי התנועה. פתרונות החניה תואמים לתקן הארצי ואף מעבר לכך. עם השלמת הפרויקט, "הפיל הלבן" יהפוך לפרוייקט מוצלח לרווחת תושבי הסביבה