במפר בשוהם

בחודשים האחרונים מועצת שוהם התקינה במפרים שחלקם מיותרים וחלקם אינם תקניים. כך הפכה הנהיגה בשוהם לסיוט

בחודשים האחרונים הותקנו ברחבי היישוב פסי האטה שלדעת מומחה לתחבורה, חלק מהם גבוהים ותלולים באופן שעשוי להסב נזק לכלי הרכב.  רבים מפסי ההאטה הותקנו בכמויות מופרזות ובמינון יתר.  כך לדוגמה, ברחוב הדקל,  בין המרכז המסחרי שוהם מרקט ועד רחוב הקשת, קטע שאורכו כמה מאות מטרים, המועצה התקינה לא פחות מ-11 במפרים. באחד מקטעי הכביש ברחוב הדקל המועצה הציבה לאורך כ- 80 מטרים בלבד,  לא פחות משלושה במפרים. אגב, אחד מהם גבוה בהרבה מהשניים האחרים.  

נתן ממיאס, מומחה לתחבורה תושב שוהם, התייחס גם לבמפרים שהותקנו לכל אורך שדרות עמק איילון:  לדבריו, "נתיב התנועה בכל כיוון לאורך ציר התנועה הראשי ביישוב מורכב משני נתיבים שבכיכרות הם מתמזגים לאחד. המיזוג הזה נועד מאלץ את הנהגים להפחית את מהירות התנועה. לכן אני לא מבין את הצורך להתקין במפר להאטה גם ביציאה מהכיכר, ולמעשה אינני מכיר שום מקום בארץ שבו מותקנים פסי האטה אחרי כיכר. הרי ממילא הנהגים הפחיתו את המהירות בכיכר עצמה. פסי ההאטה מותקנים בכל יציאה מכיכר לכל אורך שדרות עמק איילון. הם מיותרים, מפריעים ומציקים לנהגים ואינם תורמים לבטיחות התנועה".   

פסיקה שתעניין כל נהג: בית המשפט קבע לאחרונה כי העירייה תפצה ב־26 אלף שקל נהג שרכבו ניזוק מפס האטה. בתביעה נטען כי נהג הרכב נסע ביוני 2019 בירושלים במהירות שאינה עולה 30 קמ"ש. בירידה הנהג שמע חבטה לאחר שעבר מעל פס האטה ('במפר'). לדבריו, רק לאחר מספר קילומטרים נעצר הרכב בפתאומיות. לטענתו, בעקבות הפגיעה נגרם לרכב שבר באגן השמן שבתחתית המרכב, מה שגרם לשמן לדלוף עד שמנוע הרכב יצא מכלל שימוש.    

may