רכבת קלה עד שוהם

חיבור מסילה מאיירפורט סיטי לנתב"ג יאפשר לתושבי שוהם להגיע במהירות לתל אביב. מנגד, משרד התחבורה אינו מעוניין להאריך עד איירפורט סיטי את קו הרכבת הקלה המתוכנן בין תל אביב לצומת הטייסים, בטענה שהנסיעה תימשך יותר משעה 

 

משרד התחבורה סבור כי אין הצדקה להכשיר את הקו העתידי של הרכבת הקלה לשוהם. תחת זאת ממליץ משרד התחבורה למועצת שוהם להפעיל שאטל מהיישוב עד צומת הטייסים, תחנת המוצא של הקו הסגול, שמסלולו יעבור  דרך יהוד, אור יהודה, קירית אונו, תל השומר, רמת גן עד תחנת תל-אביב.   

לאחרונה נפגש ראש המועצה עם מנכ"ל הרכבת הקלה, ויחד הם פנו למשרד התחבורה בבקשה לקיים דיון על מתיחת הקו שתחנתו האחרונה תוקם בצומת הטייסים, עד צומת אל-על שבה תיבנה תחנת רכבת "תעופה.

מבדיקה של משרד התחבורה עולה כי הרכבת הקלה מתוכננת לנסוע במהירות 25 קמ"ש. מסיבה זו סבורה מנהלת אגף התכנון במשרד התחבורה, כי הקו הסגול לא יהיה אטרקטיבי עבור תושבי שוהם והאזור המעוניינים להגיע לתל-אביב. ראש המועצה גיל ליבנה, המתנגד לדעה זו, טוען כי כבר היום  יש לקחת בחשבון את מצב התחבורה בעוד עשרות שנים ולהכין תשתיות מתאימות. ליבנה: "על פי תוכניות משרד התחבורה, הכביש החוצץ בין שתי האונות של התעשייה האווירית יהפוך לציר פנימי בתוך המתחם של החברה, ובמקומו ייסלל ממזרח כביש עוקף. הדרישה שלנו היא שבמהלך הכשרת הכביש יוכשרו תשתיות לשול עבור הרכבת הקלה, כדי שאם יוחלט באחד הימים, תהיה אפשרות להאריך את הקו הסגול עד צומת אל-על". ראש המועצה שולל את עמדת משרד התחבורה וטוען כי הקו הסגול יציע יתרון תחבורתי משמעותי, עבור אלה שאינם מעוניינים להגיע לתחנה הסופית, אלא לתחנות אחרות לאורך ציר התנועה.    

מסילת רכבת מאיירפורט סיטי ישירות לתל אביב  

בנוסף להמלצה על שאטל משוהם לצומת הטייסים, משרד התחבורה ממליץ על פתיחת שאטל משוהם לתחנת רכבת "תעופה", המתוכננת להיבנות בצומת אל-על. נכון להיום, תחנת רכבת תעופה מתוכננת לשמש רק את מסילת הרכבת מצפון הארץ לדרומה, המקבילה למסילת החוף. ברור כי נסיעה מצומת אל על לתחנת לוד ושם להחליף רכבת לתל-אביב, היא אפשרות נטולת הגיון, הכרוכה בבזבוז זמן רב.  אולם מידע שנמסר למועצה לאחרונה, מדבר על אופציה שתועיל רבות לתושבי האזור - להכשיר קטע מסילה בין צומת אל על לתחנת נתב"ג. מסילה כזו תאפשר לתושבי האזור לנסוע ברכבת  מצומת אל על לתחנת נתב"ג ומשם לתל אביב, ללא עצירות או החלפות.  

הוסף תגובה

תגובתך תתפרסם לאחר אישור מערכת האתר